Een vermoeden

In de spiegel zie ik een raar vermoeden. Een schaduw wellicht. Mijn geestelijke toestand is meestal een reflector die vaak bedrieglijk is. Nee ik kan mezelf niet zien. Nee jezelf echt reëel zien is onmogelijk. De Eeuwige kunnen we ook niet zien zoals Hij is. Het is een groot mysterieus geheim, wie of wat ik ben.

8 gedachtes over “Een vermoeden

  1. Wat mooi NOvelle. Het stemt me tot nadenken. Heel mooi dat je het niet kunnen kennen van de Eeuwige bijna laat samenvallen met het jezelf niet kunnen kennen.
    Onze eigen altijd aanwezige interpretatie maakt kennen onmogelijk.
    Kunnen we vrij van onszelf zijn en kennen?
    Door in de spiegel te kijken?

  2. Selectief blind

    misschien
    wordt
    de mens bedrogen

    door de eigen ogen
    die, tot tranen bewogen

    zelfs
    de schoonheid
    niet meer ziet van regenbogen

    Een spiegel laat altijd slechts één kant zien, Novelle.
    Lenjef

Geef een reactie

