Til me op

Til me op, zei ik zwak en verlangend.
Hoog zover je armen reiken.
Je bent te zwaar, zeiden ze, keken weg.
Mensen die van mij hielden tilden me op.
Hemelhoog, reikten zelfs vleugels aan.
Licht was ik dan…..zo licht.
Zoef. zoef, zoef steeds hoger en hoger.
Eventjes uit het verdriet opgetild, enkele, vrije
minuten rond gevlogen.

11 gedachtes over “Til me op

  1. Zonder voorschrift

    soms veranderen lieve woorden in medicijnen
    voor wie er echt in gelooft
    placebo die pijnen verdooft
    terwijl ze nooit meer uit het leven verdwijnen

    Mooi, Nannie!
    Lenjef

  2. Zit in de tuin op de heetste dag van het jaar met de Ipad op schoot en lees dit. Eerlijk waar, ik schoot heel even vol. Mooi Nannie. Heel mooi.

Geef een reactie

