Perfect?

Zomaar ineens begreep ik dat perfectie meestal de dood is voor speels leven. Dat je blij kan zijn, met wat imperfect is en teder gekleurd door de liefde. De perfectie is steriel ademloos, en kansloos. De perfectie wil geen tederheid, maar eisende zekerheid als een stalen ketting. De perfectionist vernield vaak onbewust een voorzichtig nieuw ontluiken

8 gedachtes over “Perfect?

  1. Heel mooi Nannie. Ik vraag me ook af wat perfectie is en of het eigenlijk wel bestaat. Ik denk dat het niet eens bestaat vanuit mijn perspectief. Wel kun je je best doen dingen die je doet goed te doen en verder kun je alleen maar loslaten of overgeven.

  2. Zoals mensen die noten kunnen lezen vaak niet kunnen improviseren.
    Zoals mensen die kunnen improviseren technisch nooit verder komen
    (misschien ook wel niet willen; denk aan iemand als Pia Beck die een
    verschrikkelijk slechte techniek paarde aan virtuositeit.
    Beiden hebben m. i. een functie.
    Degene die beide kan combineren is misschien wel het beste af.

  3. Soms heb je inens van die in zichten he.. heldere momenten.
    Perfectie nastreven.. ja het kan vreselijk zijn, dat merk ik in mijn nabije omgeving. Het perfecte is meestal net niet mooi, er net naast, het mist iets… het belangrijkste?

Geef een reactie

