Fabeldier

Mijn innerlijk fabeldier dat troostend door mijn moede hoofd dwaalt. Mij vermaakt als ik stil koud en slapeloos in de huiskamer wacht op beginnetje slaap. Dat mij door het donker van de nacht laat reizen naar het land van legendes en mythen kortom het geestelijk dromenland en daar mijn spanningen kan ontraadselen en vooral verwerken.

10 gedachtes over “Fabeldier

  1. Mag ik één heel klein opmerkingetje maken? als je in de eerste en de 2e regel het woord “die” vervangt door “dat” is het taaltechnisch ook helemaal perfect. De fabel is inderdaad een woord waarbij je die gebruikt om ernaar terug te verwijzen, maar fabeldier is een onzijdig zogenaamd ‘het’woord, net als ‘het dier’; “het fabeldier”, dus dan krijg je het fabeldier dat, net als bijvoorbeeld het meisje dat).
    (Sorry ik heb je mailadres niet, anders had ik je even gemaild, maar je kunt deze opmerking ook gewoon verwijderen hoor).

  2. Graag wil ik jouw fabeldier lenen.
    Mijn hoofd blijft vol zitten met vervelende muizenissen.
    Vermoeiend vreet het mijn energie weg.
    Misschien dat jouw fabeldier enige verlichting kan geven?

    Vragende groet,

    1. Tja mijn fabeldier aan je lenen. Hmmm ik wilde ik dat kon doen. Want het verhaal dat achter dit schrijven huist is er eentje die je een ander maar zo niet kan schenken Rob.
      Ik wilde ik dat het kon Ik kan het verhaal wel vertellen.
      Maar of jij er dan iets aan hebt daar heb ik mijn twijfels bij

Geef een reactie

