Dichters

Dichters zijn gegrepen door een  sterk  verlangen en willen vooral ook  begrijpen wat eigenlijk nog steeds onbegrepen is. Ze luisteren nauwkeurig naar wat nog nooit  bewust gehoord en bewust gezien is. Om op te schrijven dat gene wat bijna niet uitspreekbaar is. Dichters komen binnen in dit vluchtig  onbekend gebied zijn alert op ongewilde  vondsten.

7 gedachtes over “Dichters

  1. Dank je wel nog, Nannie, voor je reacties op mijn (gedichten)blog. Ik zie dat jij ook woorden en letters als gereedschap hebt ;>)
    Even over deze tekst… ik weet niet of dichters per sé “willen begrijpen”…. veelal zullen ze ook het onbegrepene en het onbegrip willen verwoorden. Zoals iemand ooit schreef over dichters, dat ze “de waarheid liegen”… Zodanig beeldhouwen met woorden dat er iets moois ontstaat, maar dat niet absoluut tot één begrepen zaak leidt, maar wel perspectieven opent. Alles is interpretatie, ook mijn meer dan 55 woorden. ;>) Het ga je goed!

    1. hartelijk dank voor je reactie op ‘ Dichters” en begrijpen doorvorsen leid tot standbeeldgedachten denk ik nu en jou interpretatie is opener en levendiger ……Bedankt daarvoor.Nieuwe visie dus fijn!!

  2. Martinus Nijhoff (1894-1953) zag de dichter ook als lezer: “Lees maar ….. er staat niet wat er staat.” In een goed gedicht valt veel te ontdekken. Jouw visie op dichters herken ik daarin.

Geef een reactie

